امام جمعه موقت رامهرمز: نماینده مجلس در عزل و نصب مسؤولان دخالت دارد

امام جمعه موقت رامهرمز: نماینده مجلس در عزل و نصب مسؤولان دخالت دارد

صدای نفتی ...امام جمعه موقت رامهرمز گفت: دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است، نمایندگان قبلی چنین خطایی مرتکب شدند، نماینده کنونی نیز این خطا را مرتکب شد.

پایگاه خبری صدای نفتی ، حجت‌الاسلام کرم‌الله فاضلی امام جمعه موقت رامهرمز ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای اباصالح المهدی(عج) ضمن توصیه خود و همگان به تقوای الهی اظهار کرد: طبق تصریح قرآن کریم کسی که یادی از خدا نداشته باشد زندگی سختی در پیش خواهد داشت و گاهی این سختی زدودن لذت مناجات و گفت‌وگوی با خدا است.

وی با برشمردن انواع ذکر بیان کرد: آنکه در همه حالات با خدا باشد، ذکر و یاد در جان و روح او حلول می‌کند، یاد خدا در اطاعت و عبادت از مصادیق ذکر خدا است و بریدن از تمام دنیا و مافیها از موارد سفارش شده طبق روایات در حالت عبادت است.

امام جمعه موقت رامهرمز تصریح کرد: یاد مرگ و اندیشه در باب مرگ نیز از مصادیق ذکر و یاد خدا است چرا که با یاد احوال موت، انسان خود را نیازمند خدا می‌بیند و برای رفع این نیاز به یاد خدا پرداخته و خود را برای عبودیت الهی آماده می‌سازد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه در جمع نمازگزاران رامهرمز با اشاره به هفته حمایت از مشاغل کوچک عنوان کرد: از مسوولان در این خصوص گلایه دارم که در برخی موارد می‌توان با یک حمایت کوچک یک شغلی را ایجاد کنند و مشکلات تعدادی از افراد جویای کار را برطرف کند ولی متاسفانه می‌بینیم که در راه مجوزها سنگ اندازی و سختی‌هایی را برای افراد به وجود می‌آورند که قابل قبول نیست.

مسؤول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد رامهرمز به ایام پیش ثبت نام نمایندگی مجلس اشاره کرد و گفت: دو روز دیگر جهت ثبت‌نام در انتخابات مجلس فرصت باقی است افرادی که توان انجام وظیفه سنگین نمایندگی را دارند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند ولی باید متوجه بود که در قبال مردم و خدای مردم پاسخگو باشند.

فاضلی با انتقاد از عملکرد فرهنگی نمایندگان ادوار خاطرنشان کرد: دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است و مشاهده شده که با حمایت نمایندگان برخی افراد در مساند فرهنگی قرار گرفتند که هیچ رغبت و تخصص فرهنگی نداشته و بعضا ضد فرهنگ نیز عمل کرده‌اند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: نمایندگان قبلی چنین خطایی مرتکب شدند، نماینده کنونی نیز این خطا را مرتکب شد به آیندگان تذکر می‌دهیم که در این مسیر قرار نگیرند.

امام جمعه موقت رامهرمز با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت طلاب در جامعه و لزوم حمایت از حوزه‌های علمیه عنوان کرد: طلبه نه تنها امام مسجد بلکه امام محله هست و باید با تشکیل شورایی در محلات خود، اقدام به برطرف نمودن مشکلات محلات خود کند و این یعنی مدیریت اسلامی محله که مورد انتظار و تاکید است.

فاضلی در بخش پایانی خطبه‌های نمازجمعه با انتقاد از عدم حمایت‌ از حوزه علمیه یادآور شد: نگذاریم حوزه‌های علمیه تضعیف شود و مسؤولان مربوطه که امکاناتی در اختیار دارند و می‌توانند مفید به حال حوزه‌های شهر باشد کمک کنند که این کمک خیر دنیا و آخرت را برای آنها دارد و در کم شدن معضلات فرهنگی شهر تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*