توضیحات شرکت نفت و گاز گچساران در خصوص سرقت‌ لوله‌های نفتی

توضیحات شرکت نفت و گاز گچساران در خصوص سرقت‌ لوله‌های نفتی

باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه اي تقریبی، میزان خسارت وارده حدود 1 ميليارد تومان برآورد می شود که در نتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطاي فاحش همراه است و قویاً تکذیب مي شود.

باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود ۱ میلیارد تومان برآورد می شود که در نتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نفتی، پیرو، مطلب منتشر شده در رسانه‌ها با عنوان «خسارت ۵۰ میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران» روابط عمومی این شرکت جوابیه‌ای صادر کرده است. بنابر این گزارش ضمن تکذیب میزان خسارت ادعایی و برخی جزئیات دیگر جهت تنویر افکارعمومی در ارتباط با این خبر اعلام نمود:
۱ – خط لوله ۸ اینچ مذکور که در اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه ۱ را به تلمبه خانه گوره منتقل می‌نموده لیکن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جایگزین آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسید و خط لوله قدیمی در دستور کار جمع‌آوری قرار گرفت.
۲-این خط لوله در سال ۱۳۹۹ پنج نوبت مورد بازرسی دوره‌ای قرار گرفته که در بازرسی مورخ ۲۰ / ۷ / ۹۹ موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. لیکن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتیجه انجام سرقت در بازه‌ی دوساله و نیز عدم انجام بازرسی‌های دوره‌ای روی خط لوله مذکور قویاً تکذیب می‌گردد.

۳ – باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه‌ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود ۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در نتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب می‌شود.
۴- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی و مجازات سارقین خواهد بود، به نظر می‌رسد اقدام رسانه‌ها در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله‌های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی‌های دوره‌ای، پیش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه‌ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.
روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*