حمایت از کسب‌کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا در خوزستان

حمایت از کسب‌کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از صدور ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهور خطاب به جمعی از وزیران کابینه و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نفتی ، اهواز، سید نور الله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از صدور ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهور خطاب به جمعی از وزیران کابینه و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، حمایت‌های اقتصادی در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده دوران کرونا در استان خوزستان شامل حمایت‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای و سایر حمایت‌ها از جمله تمدید مهلت بازپرداخت ها میشود.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده بانکی جهت مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب دیده، به اجبار تعطیل یا محدود شده در استان خوزستان شامل گروه‌های دو، سه و چهار به ازای هر فرد شاغل در بنگاه اعم از بیمه شده و یا فاقد بیمه، مبلغ ۱۲ میلیون تومان بوده و با نرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بصورت ۲۴ ماهه به همراه سه ماه دوره تنفس به متقاضیان ارائه میشود.

حسن زاده تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند که در سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: ضمنا مشاغلی که در مراحل قبل موفق به دریافت تسهیلات حمایتی کرونا شده‌اند، امکان دریافت مابه تفاوت مبلغ فوق را خواهند داشت.

حسن زاده عنوان کرد: همچنین در همین راستا چهارمین جلسه بررسی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات نیز باحضور بانک‌های عامل و تعدادی از سازمانهای اجرایی مسوول صنوف آسیب دیده برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اذعان کرد: در این نشست مقرر شد به فوریت با سازمانهای اجرایی به خصوص سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی مشکلات پیش آمده در نحوه ثبت نام صنوف مختلف بررسی و مرتفع شود.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*