شناسایی عاملان قطع درخت در منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر

شناسایی عاملان قطع درخت در منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر

صدای نفتی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت:عاملان قطع درخت جنگلی در منطقه حفاظت شده کرایی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

پایگاه خبری صدای نفتی  ،به نقل از ایرنا . بهروز نجاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : در پی وصول گزارش مردمی از قطع درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده کرایی در حوالی روستای درب خزینه ، محیط بانان مستقر در منطقه عازم محل شدند .

وی افزود : در این ماموریت یک دستگاه خودرو نیسان و چهار سرنشین در حال حمل چوب شناسایی و خودروی آنها توقیف شد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: با وجود اخذ مدارک شناسایی متخلفان ، آنان با تخطی از دستور ماموران برای هدایت به پاسگاه اقدام به فرار نمودند.

وی گفت : با توجه به ضبط وسایل و مدارک موجود و شناسایی متخلفان ، صورت جلسه تخلف تنظیم و برای رسیدگی و پیگرد قانونی تحویل مرجع قضایی شد .

رییس اداره محیط زیست شوشتر گفت : براساس مواد ۴۲ ، ۴۳ ، ۴۸ و ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها ، ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور و ماده ۶ لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها قطع درختان جنگلی وغیر جنگلی بدون اخذ مجوز قانونی از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جرم بوده و فرد خاطی به‌ حبس و پرداخت جزای نقدی بر حسب نوع و محیط سن درخت و موقعیت آن محکوم و درختان قطع شده ضبط خواهد شد. منطقه حفاظت شده کرایی با وسعتی حدود بر ۶٠ هزار هکتار مهمترین زیستگاه قوچ و میش وحشی در استان خوزستان است که در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شوشتر واقع است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*