پایگاه خبری صدای نفتی ،مدارس روستایی وعشایری استان خوزستان که بیشتر در مناطق کوهستانی وصعب العبور مسجدسلیمان ،لالی ،اندیکا،ایذه دهدز،وباغملک واقع شده اند واز بعضی امکانات اولیه محروم می باشند نیاز به توجه ویژه بیشتری دارد،اکثر معلمانی که در این مدارس دور افتاده خدمت می کنندحق التدریسی می باشند که بعلت بعد مسافت تا مرکز شهر اجبارا تا پایان هفته در همان کانکس سکونت دارند .

واقعه دردناک ودلخراش اصابت صاعقه به مدرسه کانکسی سردشت دزفول که باعث سوختگی سه نفر از معلمان آن منطقه گردید ازسوی مسعولین نیاز به بازنگری بیشتری دارد ویکی از عوامل مهم میتواند عدم مدیریت صحیح وفراموشی معلمان حق التدریس در مناطق عشایری می باشد .

ایجاد مدارس کانکسی در مناطق دوردست عشایری بدون امکانات ایمنی وعدم نصب سیستم ارت وچاه ارتینگ می تواند بازهم چنین حوادث غیر مترقبه ای را تکرار کند .

این اتفاق ناگوار که سه معلم بی دفاع ودوجوان روستایی در آتش سوختند شاید هشداری باشد به مدیران آموزش وپرورش که به آموزش وپرورش عشایری اهمیت بیشتری مبذول نمایند وبرای پیشگیری از تکرار این گونه حوادث چاره اندیشی نمایند ،وکسانی که در این حادثه سهل انگاری نموده اند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند .

ودرپایان به وزیر محترم آموزش وپرورش یک پیغام مهم دارم ،جناب وزیر این که بعد از حادثه آتش سوزی در کانکس معلمان عشایر سردشت جنابعالی در اهواز حضور داشتید واز معلمان حادثه دیده در بیمارستان سوانح وسوختگی اهواز عیادتی نکردید باعث نگرانی است وانتظار داریم برای هزینه درمان این معلمان حادثه دیده مساعدت لازم رابنمایید.

علی عظیمی کیا

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*