هشدار نسبت به افزایش آمار کرونا در تعطیلات نوروزی

هشدار نسبت به افزایش آمار کرونا در تعطیلات نوروزی

صدای نفتی ،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نفتی  از اهواز، محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

وی افزود: روند کاهشی مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها آهسته‌تر شده است‌. در دو هفته گذشته میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و بستری‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته اما در هفته گذشته سیر کاهشی آهسته‌تر بوده و ثابت مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این مساله موجب شده به ویژه شهرهای بزرگ از وضعیت قرمز خارج شوند و در وضعیت نارنجی بمانند؛ وضعیت نارنجی مانند وضیت قرمز تلقی می‌شود و باید احساس خطر کنیم.

وی ادامه داد: پیک فعلی نسبت به دو پیک گذشته کرونا کوتاهتر بود اما با توجه به در پیش بودن داشتن مراسم مذهبی و تعطیلات نوروز باید علاوه بر ارائه هشدارها، سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا احتمال شعله‌ور شدن بیماری وجود دارد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*