پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس با رعایت توصیه‌های بهداشتی

پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس با رعایت توصیه‌های بهداشتی

صدای نفتی ...مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس را تشریح کرد.

پایگاه خبری صدای نفتی …به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مهران معلم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس را الزامی دانست و گفت: تهویه مناسب کلاس‌ها منوط به استفاده از کلاس‌های دارای پنجره است، بطوریکه حداقل ۲۰ درصد از مساحت سطح کلاس را باید پنجره بازشونده به میزان ۴۵ درجه تشکیل دهد.پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس با رعایت توصیه‌های بهداشتی

وی با بیان اینکه بیشترین تهویه طبیعی در زمانی که پنجره‌ها در دو طرف کلاس باز باشند، فراهم می‌شود، افزود: هوای تمیز باید به روش موثر وارد کلاس شود و آلاینده‌های تولید شده در هر اتاق به نحو موثری خارج شوند، به گونه‌ای که مانع از انتشار عفونت‌های منتقله از هوا میان افراد حاضر در فضای داخلی شود.

معلم ادامه داد: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که امکان حداقل ۶ بار تعویض هوا در هر ساعت در کلاس فراهم شود، ضمن اینکه تعداد فن‌های مکشی نیز باید متناسب با مساحت سطح کلاس باشند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: درصورت استفاده از کولر آبی و گازی، پنجره‌ها و در‌ها باید به میزان ۲۵ درصد برای خروج هوا باز باشند، به منظور افزایش حرکت هوا در داخل کلاس می‌توان از پنکه یا پنکه سقفی استفاده کرد.

وی می‌گوید: درصورت استفاده از سیستم تهویه مطبوع، سیستم باید به گونه‌ای تنظیم شود که حداکثر جریان ورودی از هوای آزاد تأمین شود. در صورت نیاز به وسائل گرمایشی نیز هر یک ساعت یکبار باید هوای کلاس‌ها تهویه شود و پنجره‌ها به مدت ۱۰ دقیقه باز باشد، ضمن اینکه دانش‌آموزان نیز باید با پوشش کافی در کلاس حضور داشته باشند.

به گفته معلم؛ استفاده از هواکش و باز گذاشتن در‌ها و پنجره‌های سالن‌ها به منظور تهویه مناسب و مستمر و وجود تهویه فعال و مناسب در اتاقک آسانسور‌ها نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*