‌گاز‌سوزی در مناطق نفت‌خیز به حداقل می‌رسد/ ۸۱ درصد گازهای همراه نفت استفاده مفید می‌شود

‌گاز‌سوزی در مناطق نفت‌خیز به حداقل می‌رسد/ ۸۱ درصد گازهای همراه نفت استفاده مفید می‌شود

صدای نفتی ـ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در مناطق نفت‌خیز جنوب ۸۱ درصد گازهای همراه نفت جمع آوری شده و استفاده مفید می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نفتی ، از  اهواز‌، علیرضا دانشی امروز در آیین رونمایی از پروژه‌های محیط زیستی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جهت جلوگیری از سوزاندن ۱۴٫۳ میلیارد فوت مکعب گاز همراه با نفت در سال امروز که در محل کارخانه بهره‌برداری مارون ۶ برگزار شد اظهار داشت: این پروژه ها باید در گذشته با شدت و سرعت بیشتری در مناطق نفت خیز صورت می گرفت و امروز مفتخرم که اعلام کنم در مناطق نفت‌خیز جنوب ۸۱ درصد گازهای همراه نفت استفاده مفید می‌شوند. در فصل جدید مدیریت مناطق نفت خیز در تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مالی و محیط زیستی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: تحریم‌ها و نبود سرمایه قطعاً نمی تواند به عنوان یک مشکل تلقی شده و بهانه ای برای آن چه که انجام نگرفته باشد. اگر با یک ابتکار عمل مدیریت به دنبال موضوعات بودیم وضعیت اکنون بهتر از این بود.

وی با اشاره به ضرورت وجود مشعل در کارخانه های بهره‌برداری نفت گفت: وجود مشعل در صنعت نفت اجتناب ناپذیر است‌ چراکه برای اطمینان از کار کرد صحیح یک سیستم جهت اورهال و تعمیرات به مشعل نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه باید تلاش کنیم میزان گاز‌سوزی را به حداقل ممکن برسانیم، عنوان کرد: در منطقه بهبهان حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را شرکت گاز بید بلند در حال جمع‌آوری است. در منطقه کارون و مارون نیز حدود ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه با نفت جمع آوری می‌شود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*